Why? Chapter 07

Kategori: Why?

 Alexa's P.O.V 
Jag tittade upp och märkte att alla var borta förutom Logan. Han stog där och satte på sig sina kläder. Jag sträkte på mig och satte mig upp. 
''Wheres the other boys?'' 
''All the other boys are and looking at our new tourbus'' Logan log mot mig. 
''Why weren't you with them?'' 
''Carlos said that someone had to be here with you when he is out with Sydney'' 
''Okay'' Jag ställde mig upp och satte på mig Carlos tröja och ett par mjukisbyxor. Helt plötsligt kände jag Logans armar runt min midja och jag vände mig om. Han tittade in i mina ögon och helt plötsligt kysste han mig. Jag avbröt snabbt kyssen och tittade förvånat på honom. 
''Why did you do that?'' Jag backade ett par steg. 
''I don't know, please don't tell anyone'' Han tittade förvånat på mig och log smått. 
''Sure, I will not tell anyone'' Jag tog hans hand och skakade den. Vi hörde hur dörren öppnades till turnebussen och Sydney kom in springandes. Jag släppte snabbt hans hand och satte mig ner och hälsade på Sydney. Hon slickade mig i ansiktet och hämtade en leksak och la den vid min fot, sen la hon sig ner och viftade på svansen samtidigt som hon småskällde lite. Jag tog upp leksaken och kastade iväg den. Hon sprang efter den och dök sen ner och tog upp den. Jag ställde mig upp och började gå framåt i bussen. Helt plötsligt stod Carlos där med ett leende. 
''Babe'' Han tog tag i min midja och kramade om mig. Jag kramade honom tillbaka och log. Efter ett tag släppte vi varandra och han tittade mig i ögonen. 
''We are leaving tomorrow so, do you wanna go on a date with me tonight?'' Carlos log mot mig och kysste mig mjukt på kinden. 
''Of course I would'' Jag kramade om honom igen. 
''C'mon lovebirds we can go and check out the new tourbus'' Logan log mot oss och gick ut genom turne bussen. Vi hängde efter honom och Carlos tog tag i min hand. 
''Before we leave I should dye my hair brown or black'' Jag tittade på Carlos och sen på mitt hår, det röda började försvinna och jag började få min riktiga hårfärg igen. 
''Wich colour do you think I should have?'' Jag tittade på Carlos igen och log. 
''Black'' Han log stort och kysste mig mjukt på kinden. Jag log stort och tittade på honom och sen på Logan. 
''Are we there yet?'' Carlos slängde bak huvudet och smågnällde lite. 
''Soon'' Precis när Logan sa det så tonade en stor turne buss upp framför oss. 
''Now'' Jag log stort och vi öppnade dörren till den och klev in. När vi var inne kom jag på det, jag hade fortfarande mjukisbyxor och Carlos tröja. Jag slog mig lätt i huvudet med handen. Vi gick igenom hela bussen och den hade två vånningar, på första vånningen fanns det fem sängar och där uppe fanns det en soffa, en tv och fyra sängar och även en toalett. Jag tittade skeptiskt på sängarna. 
''Carlos you will not be alone'' Jag log mot Carlos och han la armen om mig. 
''No I have the most beautiful girl in the whole world'' Han log stort och kysste mig mjukt. Jag log smått och kramade om honom. 
Carlos' P.O.V 
När vi hade gått igenom hela turne bussen gick vi tillbaka till våran egen. Alexa gick och bytte om medans jag och Logan satte oss och tittade på tv. Efter en halvtimme kom Alexa tillbaka med ett linne och ett par shorts och håret uppsatt i en hög tofs. Hon satte sig i mitt knä och kysste mig mjukt. Jag log mot henne och kramade om henne. Helt plötsligt öppnades dörren och alla dem andra plus två tjejer till kom in. 
''Hi'' Alla dem andra log stort. 
''Hello'' Vi log mot dem. Zayn stod och höll om en lila hårig tjej. 
''This is Perrie'' Han log mot oss och pekade på tjejen han höll om. 
''And well this is Eleanor'' Louis tog tag i en brunhårig tjej och kysste henne. 
''Can someone go with me to the stylist later?'' Alexa tittade på alla oss. 
''We can'' Perrie och Eleanor log mot henne.
''I have time in about two hours'' Hon log tillbaka mot dem och lutade sen huvudet mot mitt bröst. 
''What sould we do?'' Jag log mot dem andra. 
''We can start to pack'' Kendall tog täten och jag, Alexa, Logan och James hängde med honom. One direction killarna satte sig i soffan och tittade på tv. När vi kom in kastade sig Alexa ner på min väska och började slita ut mina kläder. Hon lipade åt mig när hon var klar och sen satte hon sig vid sin väska och gjorde likadant. När dem andra var klara var inte ens vi halvfärdiga. Dem stängde dörren så att vi kunde få vara ifred. Jag tog upp hennes trosor och kastade dem på henne. 
''CARLOS'' Hon vände sig om och kastade sig på mig samtdidigt som hon skrattade. Vi tittade in i varandras ögon och gjorde inget annat. Helt stilla låg vi där och tittade in i varandras ögon. Hon kysste mig mjukt och jag besvarade kyssen som gick snabbt över i hångel. Mitt i det så knackade någon på dörren. 
''Uhm Hello?'' James stämma ekade i rummet. Vi ställde oss upp och James kom in. 
''Aren't you two done jet?'' 
''No?'' 
''Kendall said that we are going and leave our stuff on the new tourbus'' Han log mot mig och Alexa. 
''Go you, we aren't done jet'' Jag log mot honom och han tog sin, Logans och Kendalls väska. Jag och Alexa satte oss ner igen och fortsatte packa. Efter en halvtimme var vi klara och vi ställde oss upp. Vi tog våra väskor och gick ut ur rummet. När vi kom ut var det helt tomt. 
''Where are the others?'' Hon vände sig om mot mig och såg förvånad ut. 
''Maybe on the other bus'' Jag log mot henne och vi gick ut genom dörren. Hon tog tag i min hand medans vi gick mot den andra bussen. Fansen skrek högt när vi gick där, men vi fixade inga bilder eller autografer. Som tur så har inte tidningarna börjat skriva om Alexa och mig än. Så hon får inte så mycket hat än. Vi klev på den andra bussen och alla dem andra satt där och tittade på tv. 
''Now is everyone here'' Kendall log smått. 
''We'll just get up and leave our bags'' Alexa log mot dem andra och vi gick upp för trappen så man kom upp till 'övervånningen'. Vi la våra väskor på en av sängarna och gick ner igen. 
Alexa's P.O.V 
Jag tog upp min mobil och kollade på klockan, jag har tid hos frisören om en kvart. 
''I should go now'' Jag log mot dem och dem två andra tjejerna hängde med mig. Vi gick ut genom dörren och tog en taxi. Efter ca fem minuter var vi framme vid salongen och jag betalade chaffören och vi hoppade ut. Vi gick in genom salongens dörr och det plingade välkänt. Kassörskan vände sig om mot mig och log snällt.
''Hi, do you have a time?''
''Yes I have a time in about ten minutes'' Jag tog upp mitt kort och log mot henne. 
''Okay, you can pay after you are done, but first I need your name'' 
''Alexa Waters'' Jag log sött mot henne. 
''Okay you have our stylist Kaitlyn Smith'' 
''Okay'' Vi satte oss på ett par stolar och väntade på att min frisör skulle komma. Efter exakt tio minuter kom hon ut från ett annat rum. 
''Alexa Waters?'' Hon tittade på oss tre tjejer. 
''Its me'' Jag ställde mig upp och hälsade på henne. 
''Come here we go to a special room'' Hon log mot mig och visade mig vägen, hon fixade en stol och jag satte mig ner. 
''What colour do you want to have?'' Hon satte på sig ett par handskar och sen satte hon på mig en sak runt min kropp. 
''Black'' Jag log mot henne. 
''Okay, I start then'' Hon gick och hämtade färgen och blandade i den i nån burk med nån gegga i. Sen tog hon fram typ en kam och började kamma i färgen i mitt hår. 
''And when you are done can you fix my eyebrows?'' Jag tittade in i spegeln framför mig. 
''Sure, so are you going somewhere tonight?'' Hon tittade in i spegeln och tittade in i mina ögon. 
''Yes, my boyfriend and I are going on a date'' Jag log mot henne. 
''Oooh, do you know where?'' 
''No'' Jag log mot henne. 
''Where done'' Hon log mot mig och visade mig vägen till där man duschar av färgen. Jag lutade ner huvudet och hon började spola vatten. Efter fem minuter av spolande och schamponerande så gick vi tillbaka till där jag satt och hon började blåsa med hårtorken. När håret var helt torrt började hon med mina ögonbryn. Efter ca en halvtimme var jag klar och vi gick ut från det där rummet och jag gick och betalade. När det var klart gick jag, Eleanor och Perrie ut genom salongen och fångade en taxi som körde oss tillbaka till turne bussen. Jag lät dem andra gå före mig in och sen kom jag efter. 
''Dear god..'' Alla killarnas hakor låg bokstavligt talat på marken. Jag log stort och gick fram till Carlos och kysste honom. 
''You look..Amazing'' Kendall och James log mot mig. 
''Thank you'' Jag log sött mot dem och tittade sen på Carlos. 
''Alexa, you look like a princess, my princess'' Carlos tittade kärleksfullt på mig och kysste mig. 
''Where are we going tonight?'' Jag tittade på honom och log. 
''I can't tell you that'' Han log mot mig och gav mig en snabb kyss. 
 
~Okej, skulle jag kunna få 3 kommentarer till nästa?~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: